👈 فروشگاه فایل 👉

پروتکل درمان کودکان مبتلا به کمال‌گرايي (گير ذهني به کامل بودن)

ارتباط با ما

... دانلود ...

پروتکل درمان کودکان مبتلا به کمال‌گرايي (گير ذهني به کامل بودن)

پروتکل (پکيج) درمان کودکان مبتلا به کمال‌گرايي در 89 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش

مشخصات فايل

تعداد صفحات

89

حجم

1469/227 کيلوبايت

فرمت فايل اصلي

docx

توضيحات کامل

پروتکل (پکيج) درمان کودکان مبتلا به کمال‌گرايي در 89 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش 

ويژگي هاي اين فايل

- 89 صفحه ورد قابل ويرايش ، فارسي روان

- همراه با اصل منبع انگليسي معتبر پاس شده در دانشگاه هاي کلگري کانادا، آتاباسکا کانادا و لتبريج کانادا ، به صورت کامل

- شامل تمامي توضيحات هر جلسه به همراه نمونه هاي موردي ، کاربرگ ها، ضمايم، جداول و تصاوير

- آماده شده در 8 جلسه براي مشاوره و درمان فردي و توضيح براي انطباق و اجرا روي مشاوره و درمان گروهي

- شامل توضيحات کامل راجع به کمالگرايي، ارزيابي و درمان آن

- پشتيباني تخصصي

- 89 صفحه ورد با فونت B Nazanin اندازه 14 و فاصله خطوط 1.5

فهرست مطالب

-    معرفي

-    تفهيم کمالگرايي و ريشه ها

-    تئوري هاي گسترش کمالگرايي

-    ابرازات

-    سالم

-    ناسالم

-    ارزيابي

-    غيررسمي

-    رسمي

-    ساختن قرار ملاقات ها

-    رويکرد به درمان

-    ايجاد يک پيمان همکاري

-    اهداف درمان و نتايج مطلوب

-    عناصر درمان کودک 

-    آموزش روانشناسي

-    تکنيک هاي انگيزشي

-    مشخص سازي ريشه هاي اجتماعي ايجاد شده و تشويق افکار انتقادي

-    درمان رفتارشناسي

-    ترسيم اختلاف بين توانايي و انتظارات

-    آموزش مهارت هاي اجتماعي

-    هنر

-    عوامل درمان والدين 

-    عوامل معلم / کلاس درس

-    جلسه پيشنهاد شده به صورت جلسه ي کلي

-    جلسه ي 1

-    جلسه ي 2

-    جلسه ي 3

-    جلسه ي 4

-    جلسه ي 5 

-    جلسه ي 6

-    جلسه ي 7

-    جلسه ي 8

-    انطباق با مشاوره ي گروهي

-    منابع

-    ضميمه ي A

-    ضميمه ي B

-    ضميمه ي C

-    ضميمه ي D

-    کاربرگ 1

-    کاربرگ 2

-    کاربرگ 3

-     کاربرگ 4

-    کاربرگ 5

-    ضميمه ي E

-    ضميمه ي F

فهرست جداول

جدول 1 : سوالات ارزيابي

جدول 2 : مدل تئوري براي تغيير

جدول 3 : ارزيابي وضعيت مراجعه کننده

جدول 4 : اهداف طرح جلسات

بخشي از متن :

         کمالگرايي به طور کلي به عنوان ويژگي افرادي تصور مي شود که خيلي سخت کار مي کنند، بيش از حد مسئوليت پذيرند و بيش از حد از خود انتظار دارند. با وجود سلامتي بالقوه و خطرات عاطفي اين رويکرد به زندگي، اين ويژگي ها توسط بسياري از جنبه هاي جامعه ارزشمند هستند. هنگامي که علائم اوليه از کمالگرايي در کودکان آشکار مي شود، اغلب آنها توسط بزرگسالان تشويق و قدرداني مي شوند و سعي مي کنند تا استاندارد هاي بالا و اخلاق کاري را حفظ کنند. تنها وقتي که کودک رفتار زيستي، رفتاري يا عاطفي ناسالم انجام مي دهد بزرگسالان شروع به ابراز نگراني مي کنند.حتي در آن زمان افراد تمايلي به سرزنش کمالگرايي براي مشکلات آشکار شده را ندارند. تحقيقات ، کمالگرايي ناسالم را با بسياري از رايج ترين اختلالات / مشکلات دوران کودکي مرتبط مي دانند. اين ها شامل افسردگي، اضطراب و مشکلات مديريت خشم (Hewitt et al., 2002) است. 

نمونه جلسات

جلسه اول

اهداف:

1.    ايجاد ارتباط

2.    ارزيابي و تشويق انگيزه 

3.    واقعيت خارجي پيدا کردن براي مشکل

نکته : کودکان ممکن است در جلسه ي اول ناراحت يا نگران باشند. اجازه دادن به کودک براي حضور والدين اين اتفاق در آن ها را کاهش مي هد.

معرفي

زمان : 5 دقيقه

درمانگراني که با کودکان کار مي کنند در حال حاضر بسياري از استراتژي هاي خودشان را براي گسترش روابط دارند. اگر نه، در اينجا ايده هايي وجود دارد. درمانگر مي تواند جلسه را با به اشتراک گذاشتن مقاديري درباره ي خودش شروع کند. هدف يافتن راه هايي براي اتصال يا ايجاد يک زمينه ي مشترک بين کودک و درمانگر است ( به عنوان مثال، علايق مشابه، يک حيوان خانگي مورد علاقه و ... ). 

شرح نمونه 

من بسيار خوشحالم که شما امروز به ملاقات من آمده ايد. چرا با صحبت کردن درباره ي خودم و آن چه در اين محل کار انجام مي دهم شروع نکنم و سپس اميدوارم شما مايل باشيد کمي درباره ي خودت به من بگويي. خوبه؟ نام من ... است. ( برخي اطلاعات بدون جزئيات بيش از حد به طور مختصر به اشتراک بگذاريد ). من معتقدم که يکي از بهترين شغل هاي جهان را دارم زيرا با جوانان ملاقات مي کنم، مثل تو، که براي برخي کمک ها اين جا مي آيند در زمانيکه چيزهاي خوبي اتفاق نمي افتد. من تعداد زيادي از بچه هاي واقعا عالي را مي بينم، ما درباره ي تنازعاتي که دارند صحبت مي کنيم و براي يافتن راه هايي براي غلبه بر مشکل با هم کار مي کنيم. همچنين من واقعا دوست دارم به تو کمک کنم اما براي اين منظور به کمکت بسيار نياز دارم. زيرا تو به آنچه برايت اتفاق مي افتد متخصص اي و من به کمک تو براي درک مشکل نياز دارم. من همچنين به کمک تو نياز دارم اگر اشتباهي کنم يا تو را اشتباه درک کنم بنابراين از تصحيح کردن من نترس اگر اشتباه کردم. فکر ميکني مي تواني به من کمک کني؟ خوب، چطوره کمي درباره ي خانواده ات شروع به صحبت کنيم؟

فعاليت / نظارت

طراحي يک تصوير خانوادگي

زمان : 15 دقيقه

تدارکات:

1.    قطعه اي از کاغذ سفيد

2.    مداد رنگي يا نمد

اين فعاليت اطلاعاتي براي درمانگر درباره ي نيابت کودک از روابط مهم فراهم مي کند و مي تواند منجر به بحث هاي بسياري در مورد حيوانات خانگي، خواهران و برادران، تحرک خانواده و ترکيب خانوادگي شود. شما مي توانيد با سوالاتي درباره ي چگونگي همکاري کودک با اعضاي خانواده پيگيري کنيد و کساني که براي حمايت از آن ها مي آيند زماني که مشکلاتي ايجاد مي شوند. حضور داشتن والدين طي اين بحث ممکن است نشان دهد که نکته ي مبهمي در تصوير خانوادگي کودک هست و کمک مي کند تا مشخص شود چه تصاويري نشان دهنده ي اقوام تني و کدام اعضاء ناتني اند. جزئياتي مانند جدايي بين والدين و از دست دادن اعضاي خانواده با مشکلات دروني و بيروني بالاتر مرتبط است

 (Dunn, J., O'Connor, T., & Levy, I., 2002).

نظارت

اين تمرين همچنين مي تواند درمانگر را با فرصتي براي نظارت کمالگرايي کودک در عمل همراه کند. کودک ممکن است بر نقاشي اش مسلط شود، يک پاک کن درخواست کند يا صفحات خالي اضافي در صورت نياز به شروع دوباره، يا ممکن است از چيزي که کشيده نااميد يا ناراضي شود. اين ممکن است برخي زمينه هاي کاري براي شروع بحث درباره ي تأثير جنبه هاي مضر کمالگرايي را با استفاده از شخصيت هاي مناسب توسعه دهنده مانند " گير ذهني به کامل بودن " ايجاد کند. اين فرصتي است براي نشان دادن اين که چگونه کمالگرايي لذت از پروژه ي هنري را ربوده است در حاليکه همچنين منجر به کار انگيزشي در مورد مشخص شدن دامنه ي مشکل است. اگر کمالگرايي خود را در طي نقاشي خانوادگي نشان ندهد، معالج ممکن است از کودک بپرسد کدام عضو در تصوير خانوادگي او را به مشاوره آورده است و چرا؟ کودک ممکن است نداند يا ممکن است هيچ توضيح مشکلات را انتخاب نکند. از کودک اجازه بخواهيد تا از والدينش سوال کنيد. 

واقعيت خارجي پيدا کردن مشکل

زمان : 10 دقيقه

..............................................................

شرح نمونه 

...............................................................

مشخص سازي دامنه ي مشکل

زمان: 15-10 دقيقه

از والدين سوالاتي درباره ي گير ذهني به کامل بودن و تأثيرش بر کودک بپرسيد.

نمونه ي سوالات براي پرسش از والدين :

.................................................................

تشويق انگيزه

زمان : 10 دقيقه

.........................................................

واگذاري تکليف

زمان : 5 دقيقه

هدف از واگذاري تکليف اول، اين است که مراجعه کننده را به سطح بالاتري از آمادگي انتقال دهد. اگر مراجعه کننده هنوز در پيش – مراقبتي يا تفکر است ممکن است مضر باشد که مجموعه اي از تکاليف واگذار شود (Johnson, 1996). براي مثال، درمانگر مي تواند واگذاري تکليف نظارتي چگونه و چه زماني گيرذهني به کامل بودن رخ مي دهند و چگونه کودک با فشار رواني مقابله مي کند را انجام دهد.

کل زمان : 60 دقيقه

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوينت بازاريابي مستقيم پروپوزال توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک آثار اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید و قدیم مجموعه تست های استانداردهای حسابداری دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر با عنوان طراحی وبسایت